Whatever Happened to Harold Smith? (1999)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Peter Hewitt
met Michael Legge, Tom Courtenay en Laura Fraser

De stille Harold Smith wordt een bekendheid wanneer hij speciale telekinetische krachten begint te vertonen. Nadat hij gearresteerd wordt voor het vermoorden van drie bejaarden (hij liet per ongeluk hun pacemakers stoppen), huurt zijn advocaat een sceptische wetenschapper in om te bewijzen dat Harolds gaven niet echt zijn. Ondertussen zit de zoon van Harold achter de dochter van de wetenschapper aan.

Een onderhoudende film, lekker Engels.
Zeker met plezier naar gekeken.

avatar van Quentin
Onderhoudende, erg geestige maar soms wat onevenwichtige film. Wat leek Fry trouwens maar op Kubrick. 3,5*

Diesel
Swingende ode aan Saturday Night Fever en het disco tijdperk.

avatar van Venus1992
Britse humor

kArIzMa_TuRk
juist, niet zo erg grappig maar had wel een leuk verhaal..

avatar van Major Major
Leuke film met grappige details - vooral voor wie die tijd heeft meegemaakt. Fry's sexuele voorlichting aan zijn voorlijke dochter vond ik erg geestig.

Ik vond het een zeer vage film vooral die punkers waren raar, maar het was toch een film die ik af moest kijken omdat je wil weten hoe het eindigt!!

avatar van rcuppen79
Leuke, typisch Britse komedie met leuk acteerwerk en een komisch verhaal. De destijds 21-jarige Michael Legge is uitstekend op z’n plaats als de discofanaat Vince Smith. In de bijrollen schitteren vooral Stephen Fry, David Thewlis, Lulu en Matthew Rhys. Hoofdrolspeler Tom Courtenay als titelfiguur Harold Smith, komt echter wat simpel over en ook het einde waarin Punk en Disco elkaar ontmoeten is een beetje vergezocht. Maar voor de rest is Whatever Happened To Harold Smith? een echte Britse feelgood-movie met genoeg komische momenten om ruim anderhalf uur te vermaken.

Al met al dus een goede familiefilm.