Dutch Treat (1987)

Alternatieve titel: Dolly Dots: Dutch Treat

geregisseerd door Boaz Davidson
met David Landsberg, Lorin Dreyfuss en Dolly Dots

Twee Amerikaanse oplichters zien een optreden van de Dolly Dots en doen zich tegenover hen voor als managers van een belangrijke platenmaatschappij. Het kost ze steeds meer moeite hun leugens te doen geloven. Natuurlijk maken ze ook de nodige problemen in Amsterdam (lees: hoeren, homo's en seks) mee.

Wow, een grote kandidaat om de flop 100 aan te gaan voeren.

Het grootste raadsel is wat mij betreft dat iemand heeft toegestaan dat twee amerikaanse minkukels die denken dat ze leuk zijn, doodleuk die film naar hun hand zetten.

Nooit meer iets van ze gehoord gelukkig.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij speelden de Dolly Dots de hoofdrollen in deze film.. maar ze worden in de tekst als laatste genoemd.

1½*

Volgens mij hadden die twee Amerikanen toch echt de hoofdrol...

Raar eigenlijk bij een film over de Dolly Dots, maar je hebt gelijk, bij IMDB staat het ook.

Volgens mij is deze trouwens nooit meer op tv geweest, je zou haast denken dat de Dots dat tegenhouden.

FisherKing
Geef ze eens ongelijk.

avatar van The Goss
Erikr73 schreef:

De film volgens mij nog in het voorjaar als middagfilm op tv geweest. Zal wel bij SBS geweest zijn. Die zenden wel vaker bagger uit. Maar deze film is wel heel erg. Wat een belabberde acteurs!!

FisherKing schreef:

Geef ze eens ongelijk.

Ware het niet dat de film meerdere malen op Tv is geweest...

FisherKing
Helaas wel ja.

avatar van otherfool
'Natuurlijk maken ze ook de nodige problemen in Amsterdam (lees: hoeren, homo's en seks) mee.'

Dit was echt niet om aan te gluren. Wat een vreselijk dom verhaal, wat een afschuwelijke gevoel voor humor en wat een afgrijselijk acteerwerk.

0,5*.

We zoeken deze film op video of dvd maar kunnen hem niet vinden weet iemand waar we deze kunnen halen???

We zijn gek op foute films, dit is er ook zo een.

Groeten Jerry en Natalie

avatar van Quentin
Uitermate slecht en vooral niet grappig maar wel bijzonder genietbare wansmaak. Ik heb me uitstekend vermaakt. 1,5*

Slecht en fout, maar o zo vermakelijk! Heb me geen moment verveeld.

avatar van Quentin
Ook al zo'n zalige Canon-trailer; YouTube - Dutch Treat trailer (Cannon Films)

avatar van Quentin

Vanaf 4:00, interview met Patty Zomer over de film EN behind the scenes beelden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Brrr.

Zo'n filmpje dat zo slecht is dat het bijna weer leuk wordt. Het verschrikkelijk ongrappige duo Dreyfuss en Landsberg (op misschien de snoek-scene na) beleeft doldwaze avonturen. Op de fiets, op de Wallen, in een vleigtuig. Jajaja die dekselse boys. En wie verschijnen er ook telkens met hun girlpower-liedjes? Juist ja, hun grote ontdekking la Dots.

In Nederland kwamen de fans wél naar de bios, maar internationaal gezien moet dit een behoorlijke flater hebben geslagen. Van het pijnlijk onleuke duo hebben we niets meer vernomen. Ik wilde zelf op mijn 17e nog niet dood geassocieerd worden met de muziek (die overigens nu best leuk blijkt) van de Dots en wachtte toentertijd dan ook de TV-première af.

Blijft overigens wel flauw dat je voor deze de videorecorder dient af te stoffen. Een DVD-release is er mijns inziens nooit geweest. Misschien maar beter ook. De film blijft namelijk gewoon slecht.

Twee sterretjes uit nostalgische overwegingen dan maar. En voor de muziek

avatar van movie acteurs
Ben nooit fan van de Dolly Dots geweest. Was op zich niet eens zo'n slechte/vervelende groep. De film is zeker niet goed, maar zo slecht als het gemiddelde vond ik persoonlijk niet. Best leuk fout filmpje. Verbaast me dat hij afkomstig is van Cannon. 2,0.

mariellestravens
Is deze film op dvd gezet? Hoe kan ik eraan komen?

Groeten Marielle
E-mail: [email protected]

mariellestravens schreef:
Is deze film op dvd gezet? Hoe kan ik eraan komen?

Groeten Marielle
E-mail: [email protected]

De film is te downloaden, ik ben er mee bezig, mijn review komt later.

De jarenlang aangekondigde promotiefilm voor de Dolly Dots die in de tijd tussen de wilde Cannon-presentatie in het beroemde Carlton-hotel te Cannes en de uiteindelijke release onder anderen Ralph Inbar als debuterend regisseur in de advertenties zagen. Het vele malen herschreven script, afkomstig van Chiem van Houweninge, werd in handen van dertien in het dozijn filmer Davidson tot een bont allegaartje baarlijke nonsens. Geheel in de van hem bekende Lemon-Popsicle-stijl beletten alle komische misverstanden in onder meer Amsterdam - dat in een ander land moet liggen - en het opdringerige gedrag van de als komieken bedoelde Landsberg en Dreyfuss elk zich op de mogelijkheden van de Hollandse zanggroep. Dat je in deze promotiefilm meer dan een half uur op het dartele vijftal moet wachten, geeft al aan dat ze slechts zijn gebruikt. Een wat al te letterlijke opvatting van Dutch Treat. 0,5

avatar van Quentin
Deze tekst kom regelrecht uit het filmjaarboek ....

inderdaad leek me de beste omschrijving van deze film.

avatar van baspls
Nederlandse Cannon-film!!!

Is er iemand die deze film op VHS voor mij heeft? Lenen is ook een optie.

avatar van BlueJudaskiss

Dank voor de link, leuk om een keer te zien. Vanmorgen geëindigd met 1,0*, toch nog even wat verhoogd. Het is écht niet veel bijzonders en de humor was volgens mij zelfs voor die tijd behoorlijk oubollig, maar het blijft binnen dat bizarre tijdperk een aardig niemendalletje.