A Terceira Margem do Rio (1994)

Alternatieve titel: The Third Bank of the River

Frankrijk / Brazilië
Drama / Fantasy

geregisseerd door Nelson Pereira dos Santos
met Sonia Saurin, Ilya São Paulo en Barbara Brandt

Een vrouw zegt tegen haar man dat hij nooit meer terug hoeft te komen, dus zegt hij zijn kinderen vaarwel en peddelt de rivier op. Zijn zoon Liojorge laat daarna iedere dag voor zijn vader een bundeltje voedsel achter op de rivieroever. Op een dag volgt hij een zwervende koe, die hem leidt naar zijn toekomstige vrouw Alva. Ze krijgen een dochtertje, dat vanaf haar vijfde jaar kleine en grote wonderen kan verrichten. Als vier gangsters Alva tegenkomen, besluit één van hen dat hij haar wil hebben. Liojorge slaat met zijn gezin op de vlucht.