Heart of Darkness (1994)

geregisseerd door Nicolas Roeg
met Tim Roth, John Malkovich en Isaach De Bankolé

Marlow is een ambitieuze zeiler die wordt ingehuurd door de Engelsen om naar een Afrikaanse kolonie te reizen. Op zijn weg langs de rivier krijgt hij te horen over ene Kurtz en hoe verder hij met zijn reis komt, des te meer komt hij te weten over de man.

neo (crew)
tv-film naar het boek van joseph conrad. is al eens eerder verfilmd onder de naam Apocalypse Now. ben wel benieuwd hoe de makers van deze film het verhaal hebben gebracht.

waarom zou iemand in vredesnaam dit nog een keer willen doen?

dat is 't zelfde als een TV-versie van Puzo's the godfather...

avatar van Jordy
Om nu wél trouw aan het boek te blijven?

en? betekend niet dat 't beter wordt.

en die kans is bij Apocalypse Now erg klein

neo (crew)
Om nu wél trouw aan het boek te blijven?

apocalypse now was vooral qua het einde niet helemaal trouw aan het boek deze tv-film wel.

neo (crew)
Visueel en inhoudelijk wel minder dan Coppola's bewerking, maar het verhaal heeft dezelfde hypnotische werking die ik ook bij Apocalypse Now ondervond. Vooral tegen het einde aan wordt de film steeds beter. Malkovich als Kurtz en Roth als Marlowe beiden prachtig geacteerd. Begin Roth steeds meer en meer te waarderen vooral na The Legend Of 1900. 4 sterren

avatar van Goodfella
Fudge... Vergeten

avatar van Kai
Kai
typte as bij Apocalypse now
as schreef:
Er is een film gemaakt, met Tim Roth en John Malcovich, naar het gelijknamige boek: Hearts of Darkness. Mooie Film. zou 'm even checken als ik jou was.

Nogmaals bedankt voor de tip as. Ik heb deze film moeten kijken voor school (moest ook het boek lezen en Apocalypse now kijken,die ik natuurlijk al gezien had) Idd een hele aardige film, viel me op dat Apocalypse now best veel afwijkt van Conrad's boek. Op bepaalde plekken is deze film echt beklemmend zoals
Apocalypse now maar ook waren er scenes die wat nep aanvoelde, maar verder goed acteer werk en mooie beelden.

orbit
Geef mij Apocalypse any day! Vooral Malkovich is geen match voor Brando. Maar dat geldt natuurlijk voor de gehele film.. Roeg is een begenadigd regisseur, maar dit is een beetje van hem weggelopen heb ik het idee. Het staat qua setting wel dichter bij het boek overigens.

avatar van Humphrey
'n Heel goeie Tim Roth (wat dacht je ...) in een verzorgde film met een apart verhaal. Spannend verloop. Prima. 3,5*.

Niet meer dan een iets andere verfilming van de film "Apocalypse Now" en ook in een andere tijd en een behoorlijk stuk korter. Aan het niveau van "Apocalypse Now" kan deze film trouwens absoluut niet tippen. Dat betekent niet dat deze film echt slecht is, integendeel deze film was ook best boeiend en zat best aardig in elkaar (ook visueel). Vernieuwend is het natuurlijk niet want als je de film "Apocalypse Now" hebt gezien weet je min of meer ook waar deze film heengaat. De cast deed het overigens best aardig en dan met name natuurlijk Tim Roth. Deze film heb ik toevallig gezien op TV op de zender TCM tijdens een potje zappen

avatar van witboek
Amaai deze film is gelijkend als het boek. Het boek vond ik beter, maar toch vind ik deze film echt goed.