Kurîmu Remon (2004)

Alternatieve titels: Cream Lemon | くりいむレモン

Japan

geregisseerd door Nobuhiro Yamashita
met Yûko Hosoe, Sachiko Katsumata en Akifumi Miura

Een stiefbroer en zus komen in hetzelfde huis te wonen. Als hun ouders voor het werk een weekend weg moeten, is dat geen probleem want ze kunnen het goed met elkaar vinden. Al vlug blijkt dat ze meer voor elkaar voelen en beginnen ze elkaar schuchter af te tasten.

avatar van danuz
Toch wel een interessante film van Yamashita. De thematiek (broer-zus relatie) wordt hier op een vrij intieme en open manier (alsin: niet oordelend) getoond. Daarbij wordt alles vrij casual weergegeven, zo'n relatie 'gebeurt' gewoon. Er wordt verder vrij weinig interessants gedaan op audiovisueel gebied, wat hier toch echt wel een mankement is. Film moet het vooral van het midden- en eindstuk hebben (vond die laatste scène erg goed).