Kaze no Uta o Kike (1980)

Alternatieve titels: Hear the Song of the Wind | Hear the Wind Sing

Japan

geregisseerd door Kazuki Ohmori
met Kaoru Kobayashi, Kimie Shingyôji en Akira Sakata

De ik-verteller - boku - is een student ergens in de twintig die voor zijn zomvervakantie terugkeert naar Kobe en daar oude bekenden ontmoet: zijn oude vriend met de bijnaam "Rat", de barman Jay en een mysterieuze tweeling. De film presenteert deze ontmoetingen als een collage, vermengd met herinneringen en dromen.

avatar van -fal
Tweede film van Omori voor het Art Theater Guild en tevens eerste verfilming van werk van Haruki Murakami.

Kort daarop zijn er door Naoto Yamakawa nog twee verhalen verfilmd: Panya shugeki (Attack on the backery) en A Girl, she is 100 Percent. Beide shorts uit 1982.