Moonshot (2009)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Richard Dale
met Daniel Lapaine, Andrew Lincoln en James Marsters

Op 20 juli 1969 maakte de drie mannen Neil Armstrong (Daniel Lapaine), Buzz Aldrin (James Marsters), Michael Collins (Andrew Lincoln), geschiedenis; zij waren de eerste mensen die landde op de maan. De acht dagen durende reis aan boord van de Apollo 11 was één van de meest bekeken gebeurtenissen ooit. Deze film laat zien hoe het was om midden in deze missie, die de wereld veranderde, te zitten.

Dief Lui

avatar van Lui
Lui
Uiteindelijk zijn we allemaal dieven Henk

avatar van Bambi18
Het mooie aan de film vond ik het gebruik van de originele radiogesprekken tussen Apollo 11 en Houston, die ingepast zijn in de reconstructie. Zo krijg je een heel helder beeld hoe alles daarboven gegaan is, ook met de verhalen die oa. Armstrong en Buzz later vertelt zullen hebben. De moeite waard. 3*

Goede maar vooral interessante film over de eerste maanlanding in 1969.
Diegenen die dit hebben meegemaakt zullen zich ongetwijfeld herinneren waar ze zich toen bevonden wanneer dit gebeurde, ook ik al is het dan nu 40 jaar geleden.
Deze film toont een beetje wat er aan vooraf ging en ook enkele echte beelden.
Maar ik vond dat men er toch dieper op had mogen ingaan, want veel meer dan wat je al wist kom je hier niet te weten.
Maar zoals gezegd, interessant, voor diegenen die het hebben meegemaakt en ook voor de jeugd van nu.

avatar van SchinkenKäse
Respect 4 lui