Ochtendzwemmers (2001)

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Nicole van Kilsdonk
met Ricky Koole, Daniël Boissevain en Viggo Waas

Loes gaat 's ochtends graag wat baantjes trekken in een Amsterdams binnenbad. Elke ochtend treft ze daar dezelfde mensen, die dezelfde liefhebberij hebben. Op een gegeven moment wordt Loes door een politie-inspecteur ondervraagd en draait het erop uit dat de hele groep ochtendzwemmers verdacht wordt van zijnde een criminele organisatie.

avatar van jay73
Blijft toch wel leuk als je in de stemming bent. Met leuke fragmenten van hitjes als Family Affair en Hij weet niet hoe. En Edwin Jongejans die een amateuristisch saltootje van de duikplank maakt.

Geinig trouwens, die gag, dat Jongejans geen woord zegt. Voor de rest best een leuke film. Ik vond 'Kussen' van Mieke de Jong trouwens nog leuker (ook met Ricky Koole). Vooral Felix Burleson vond ik geweldig. En de muziekfragmentjes waren steeds heel toepasselijk. Vooral Viggo Waas, jeetje wat een lieve kuiltjes heeft die in zijn wangen zeg! Daniel Boewasseven speelt wel erg opvallend slecht, net als in de serie All Stars, maar doet dat tegelijkertijd ook wel grappig.

avatar van jassonn
Een van de betere tele-films,niet dat ik er nou zo veel gezien heb maar van wat ik gezien heb vond ik deze erg leuk gedaan.Vooral de liedjes er doorheen vond ik erg leuk.

sydney
Ik stoorde mij in deze telefilm aan het musical achtige dat werd geschapen door het zingen van die nummers. Voor het overige een aardige film, maar geen hoogstandje. De film is helemaal online te bekijken:

Omroep.nl
Net zoals een paar andere telefilms zoals Zinloos.

avatar van Koekebakker
jay73 schreef:

Met leuke fragmenten van hitjes als Family Affair en Hij weet niet hoe.

Inderdaad! Zeker Hij weet niet hoe vond ik echt geweldig verwerkt. Sowieso een bijzonder originele en speelse film. En ook nog eens prachtig gefilmd. Dit had ik echt een bioscooprelease gegund.

avatar van predator
leuke, maffe, grappige film en Ricky Koole zet een hele goede rol neer.

DRJeFF
Leuke tv film.Er zit een goed tempo in,het verhaal is niet overdreven ongeloofwaardig en op zn tijd aardige humor.
Ook de liedjes die op de meest gekke momenten aan bod komen vind ik zeer goed bedacht.
Enige minpuntje vind ik de acteerprestatie van viggo waas.
3.5

hinie
Maar Vigo is wel een lekker ding!

Super film, de combinatie met muziek is geweldig!

is deze op DVD?

avatar van chiel
Zou leuk zijn, maar volgens mij niet.
De waardering is trouwens veel te laag (3,2), vind ik. Beste film van Nicole van Kilsdonk

avatar van Sunday
Leuke film, destijds in Ketelhuis gezien. Grappig concept waarbij de acteurs heel spontaan beginnnen te zingen.

Wat een leuke film! Die combo met de muziek is echt fantastisch! 4,0 *

avatar van tevelenco
Aparte nederlandse film die me maar matig kon boeien.
De film bezit veel bekende gezichten maar dit kon voor mij de film niet redden.
Alhoewel Ricky Koole [wat een leuke actrice is dit] wel een goede rol speelt.
En tsa dan nog die spontane muziekjes.................
Mischien wel hip en apart maar mij kon het niet boeien.
Ik vond ze eerder irritant en ze voegden voor mij dus ook niks toe aan de film behalve ergernis.
Nee niet cht mijn film.

TimD
Ik hoopte dit nooit te hoeven vragen, maar het is er nu toch van gekomen.

Weet iemand misschien hoe dat nummer heet, als Loes in die auto op Bing zit te wachten (iets in de trend van bimbambom)?

avatar van Alastor
Bedoel je Ding-a-dong van Teach-in?

Het is hem wel!

robertus65
Ik vond het maar matig, vond het playbacken teveel van het goede. Ook de ondervraging verraadde eigenlijk al waar het naar toeging.

Leuk. Meer dan redelijk scripts (alhoewel de Jong wel beter kan) en uitstekend spel van vooral Koole (die nimmer teleurstelt). 3,5*

avatar van pipo90
brrr, ik heb deze film vanmiddag gezien en totaal niet mijn smaak... slecht geacteerd (ook door ricky koole), totale onzin met dat zingen tussendoor, als acteur zou ik dan een rol afslaan als dat zou moeten haha.. en als er dan toch besloten wordt om te zingen, waarom dan sommige liedjes 5 keer terug laten komen....zwaar matig en zonde van m'n tijd

Rhythm & Poetry
Hier is idd weinig aan, die zangstukjes vind ik opzich wel grappig. Acteerprestaties zijn met name van een slecht tot matig niveau.

avatar van titia
is deze film ergens op dvd verkrijgbaar?

avatar van chiel
Hij staat iig nog online, meer weet ik niet.