Doctors Don't Tell (1941)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jacques Tourneur
met John Beal, Florence Rice en Edward Norris

Dr. Ralph Snyder en dr. Frank Blake openen samen een praktijk. Al snel ontstaat verdeeldheid tussen beide artsen, wanneer ze verliefd worden op de nachtclubzangeres Diana Wayne. In een poging om snel veel geld te verdienen en vervolgens te kunnen trouwen met Diana, doet Blake zaken met de gangsterleider Joe Grant. De rechtschapen Sawyer doet ondertussen mee aan een medisch onderzoek op verzoek van een lokale Officier van Justitie. Grant raakt betrokken bij een moord en hij dwingt Blake om een opgelopen litteken weg te werken. Tijdens de rechtszaak tegen Grant kan en wil Blake geen valse medische verklaring afleggen en Grant wordt veroordeeld. Vanwege zijn betrokkenheid bij een gangsterbende raakt Blake zijn medische licentie kwijt. Het ziet er naar uit, dat Blake nu ook Diana kwijt raakt.

avatar van Bobbejaantje
Een productie van Republic Pictures die misdaad, komedie, romantiek, muzikale acts, justitie en de medische sector combineert in één. Dit alles in een tijdspanne van 65 m lijkt hoog gegrepen, maar het gaat om een pretentieloze B-film die alle registers opentrekt om haar publiek te entertainen.
Regisseur Jacques Tourneur is de reden waarom ik hem heb bekeken. Het lijkt me echter gewoon een tussendoortje/verplicht nummer voor hem. Wel goeie rollen van John Beal, Florence Rice en Edward Norris in een script dat - hoe kan je het raden - niet zo geloofwaardig is. Heb toch er enkele keren mee kunnen lachen. Vermakelijk niemendalletje.