• 10.980 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Scott Teems

Met onder meer: Hal Holbrook, Ray McKinnon en Mia Wasikowska

Gesproken taal: Engels

Plot That Evening Sun

"I worked too hard. And too long. I aint goin down without a fight."

Abner Meecham (Hal Holbrook) is een boer die behoorlijk op leeftijd is. Hij besluit terug te keren naar zijn geboortedorp, waar alles anders loopt dat hij had gedacht. Eenmaal aangekomen wordt Abner geconfronteerd met verraad in de familie, de terugkeer van een oude ''vijand'' en het verlies van zijn boerderij.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Abner Meecham

Lonzo Choat

Pamela Choat

Paul Meecham

Thurl Chessor

Ellen Meecham

stinissen (crew films & series)

Hal Holbrook 85 jaar, de karakter speler pure sang is in deze film groots als de bijna gebroken Abner Meecham die alles doet om zijn huis terug te krijgen, een prachtige ingetogen mooie film.

avatar van mer1973

mer1973

Ongelooflijk Hal Holbrook, speelde al in films als magnum force 1973 en wall street eind jaren 80.

En nu anno 2009 nog zo'n rol kunnen neerzetten, grandioos.

Hulde aan deze ras echte acteur.

avatar van Waku

Waku

Mooi drama.

Soms deed " That evening Sun" mij een klein beetje denken aan Clint Eastwoods "Gran Torino".

Het norse en cynische karakter van ex boer Abner.\

De volharding en het niet willen wijken van wat in de ogen van de bejaarde man nog steeds zijn boerderij is.

Film is aan de langzame kant mar boeit van begin tot eind.

Uitstekend acteerwerk. Met name van Hal Holbrook.

Zeker de moeite van het kijken waard.

3.5*/4*

avatar van johnrambo

johnrambo

Ingetogen en rustig drama, wat toch de aandacht vast weet te houden omdat de sfeer richting de climax grimmiger dreigt te worden. De oude Hal Holbrook zet een dijk van een rol neer als Abner Meecham. En deze film heeft inderdaad veel overeenkomsten met Gran Torino. Tot en met het laatste moment kan de film nog alle kanten op, en is zeker niet voorspelbaar.

Een mooie ingetogen film. Het einde kon ik helaas niet helemaal plaatsen. Misschien heb ik iets belangrijks gemist? Ik zal daarom het einde nog een keer bekijken. Kortom: de moeite waard.

avatar van Bélon

Bélon

Slap drama over irritante oude man (dat gejodel was echt héél irritant) die niet van z'n land wil vertrekken. Onwaarschijnlijk, traag en onsympathieke karakters.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Langzame film die door Holbrook gedragen wordt als de nukkige oude man die het door zijn zoon verhuurde land komt opeisen.

Geen topper maar Holbrook zet een sympathieke en ontroerende rol neer waardoor deze film de moeite waard is om te gaan zien.

avatar van petrolensky

petrolensky

Ik vond het de moeite waard. Die oude man geloofde ik goed geacteerd

avatar van flyer

flyer

onbevredigend verhaal jammer.

gauke

Een kleine, rustige, heerlijke, vertrouwde en nostalgische film met een simpel verhaal over een conflict en vol weelderige beelden van de landerijen van Tennessee. Een verhaal over een bittere, norse, verbolgen, oude man, vol wrok. Een film die volledig is opgebouwd rond de toen 84-jaar oude acteur: je kunt deze productie dan ook met een gerust hart "de Hal Holbrook show" noemen.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Beetje trage film maar toch de moeite waard, met een mooie rol van de oude Holbreuk. Ondanks het lage tempo zorgen de strubbelingen tussen de oude man en zijn "oude vijand" ervoor dat het niet gaat vervelen. Het verhaal loopt niet zoals ik had verwacht, daarvoor pluspunten, maar echt heel boeiend wordt het nou ook weer niet. Al met al wel een voldoende.

avatar van Darbie

Darbie

Hal Holbrook heeft in geen enkele film een karakterrol gespeeld.

" Het bekende gezicht dat decennia lang in veel Amerikaanse films een middelmatige(bij)rol had ", zo omschreef Orson Welles hem eens in een interview in Playboy.

En in dit slappe E.O.drama heeft hij de hoofdrol, so what. . .

avatar van Robi

Robi

Een tachtigjarige man loopt weg uit het bejaardenhuis en gaat terug naar zijn boerderij. Maar daar aangekomen blijkt zijn zoon daar nieuwe huurders in te hebben gezet, waar de man het dus niet mee eens is. Hij betrekt het bijgebouw en is vastbesloten om zijn boerderij weer terug te krijgen. De film wordt over het algemeen prima geacteerd en het verhaal loopt lekker. Het is geen hoogvlieger, maar ook geen slechte film.