Plus Qu'Hier Moins Que Demain (1998)

Alternatieve titel: More Than Yesterday

Frankrijk

geregisseerd door Laurent Achard
met Martin Mihelich, Laetitia Legrix en Mireille Roussel

De film gaat over een Franse familie op het platteland. Twee zussen, Francoise en Sonia, hebben beiden een incestueuze relatie gehad. Sonia met haar oom Maurice, en Francoise met de zoon van Maurice, Bernard. Ze zijn er pas later achtergekomen dat het familie van ze is. Sonia en haar huidige vriend Patrick bezoeken hun ouders in het kleine dorpje, en tijdens een zwemwedstrijd, georganiseerd door de fabriek waarvan Maurice de directeur is, moet er nog het een en ander rechtgezet worden.

FisherKing
Vraagje! Imdb vermeldt als jaartal van productie 1999; maar op de poster staat Grand Prix Festival de Belfort 1998 ; wat zou kunnen betekenen dat het productie-jaar minimaal 1998 zou zijn ?

avatar van narva77
Klopt, ik heb gisteravond toen ik een plaatje zocht verschillende jaartallen gezien. Op IMDB bij 'Awards and nominations' staat trouwens ook het jaartal 1998, en ja een film uit 1999 kan nat. niet genomineerd zijn in 1998
Maar ik heb voorlopig 1999 aangehouden, omdat anders de IMDB-link niet werkt!
De moderators moeten maar zien wat ze doen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
als jaartal wordt volgens mij aangehouden de datum waarop een film "echt" gaat draaien. Zo is Don's Plum een paar jaar geleden gefilmd, onlangs pas uitgekomen, en heeft ie dus een jaartal van 2001 of 2002 ofzo

misschien is dat hier net zo.. op een festivalletje te zien in 98, maar pas "echt" uit in 99

avatar van narva77
Ja ik snap het. En nu werkt de imdb-link ook!