Yi Shi Er Niao (2005)

China
Actie / Komedie

geregisseerd door Yen-ping Chu
met Wei-Long Chen, Ruby Lin en Man Tat Ng

Gedurende de regeringsperiode van keizer Jia Jing, is het de slechte ambtenaar Yan Song die profiteert van het feit dat hij goed gezien is bij de keizer. Hij stelt zich steeds heerszuchtiger en dominanter op. Een andere ambtenaar Zhang Ying Long klaagt hem aan, maar wordt zelf bestraft met 30 zweepslagen en verbanning naar het verre Guizhou. Het volk staat achter Zhang Ying Long, en op de dag van zijn verbanning staan er duizenden mensen te kijken. Yan Song realiseert zich dat dit geen goed teken is, en hij huurt moordenaars in om Zhang Ying Long onderweg te vermoorden.