Chîmu Bachisuta no Eikô (2008)

Alternatieve titel: The Glorious Team Batista

1 stem

Japan
Drama / Thriller

geregisseerd door Yoshihiro Nakamura
met Yuko Takeuchi, Hiroshi Abe en Sei Hiraizumi

Het Universitair Ziekenhuis van Toho heeft een uitstekend team chirurgen die gespecialiseerd zijn in hartoperaties. Het team staat onder leiding van dokter Kyoichi Kiryu die opgeleid werd in de Verenigde Staten. Het team is gespecialiseerd in de Batista-operatie waarbij een deel van de uitgerekte hartspier wordt weggenomen. Vandaar de naam "Team Batista". Het is een gewaagde operatiemethode die nog in een experimentele fase verkeert. Er is normaal gezien 60% kans op succes. Team Batista heeft 26 operaties op rij met succes afgerond. Als er plots drie patiënten achter elkaar overlijden op de operatietafel, raakt men verontrust.