The Bamboo Blonde (1946)

1 stem

Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Anthony Mann
met Frances Langford, Ralph Edwards en Russell Wade

Gedurende de Tweede Wereldoorlog ontmoet de B-29 piloot Eddie Clark in een New Yorkse nachtclub de aantrekkelijke blondine en zangeres Louise Anderson. Rex wordt verliefd op haar, maar hij moet de volgende dag voor een militaire missie naar de Stille Oceaan. Rex laat een afbeelding van Loiuse schilderen op zijn B-29 bommenwerper, genaamd ‘The Bamboo Blonde’. Rex en zijn bemanning worden beroemd, wanneer zij een Japans oorlogsschip tot zinken brengen en diverse Japanse toestellen neerhalen. Wanneer Rex terug kan keren naar New York, is hij van plan zijn verloofde te verlaten en met Louise te trouwen.