24 Hours of a Woman's Life (1952)

Alternatieve titel: Affair in Monte Carlo

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Victor Saville
met Leo Genn, Peter Jones en Richard Todd

De schrijver Robert Sterling bezoekt een café op een moment, dat daar een lokaal schandaal bekend wordt. Om de andere bezoekers gerust te stellen, vertelt Sterling hen over iets dergelijks, wat hij jaren geleden zag gebeuren. Hij was in Monte Carlo en hij was gastheer voor een jonge weduwe, die hij goed kende. Toen hij op een nacht haar overhaalde om naar het casino te gaan, voelde de weduwe zich onweerstaanbaar aangetrokken tot een jonge bezoeker van het casino, een gokker, die wanhopig werd na het verlies van al zijn geld op de roulette. Sterling beschrijft hoe ze verliefd werden en hoe beiden vervolgens werden geconfronteerd met moeilijke beslissingen over hun toekomst.