A Xiu Luo (1990)

Hongkong / Japan
Actie / Fantasy

geregisseerd door Ngai Choi Lam en Sze Yu Lau
met Hiroshi Abe, Gloria Yip en Loletta Lee

In dit vervolg op Peacock King wil Ashura, dochter van de Helle koning, gewoon genieten van haar leven en vrijheid op aarde, maar de monniken durven dat niet aan in verband met haar slechte afstamming. Ze krijgt slechts zeven dagen en daarna zal ze opgesloten moeten worden in een hemelse Boeddha. Uitgerekend in deze korte tijd wordt ze belaagd door Helse machten, maar gelukkig zijn Peacock en Lucky Fruit er weer om haar te helpen.

Erg vermakelijke onzin.

Een soort van mix tussen Chinese Ghost Story en Gremlins, waardoor je fantasy en action gemengd ziet met horror en comedy. Niet zo héél verrassend dan dat het resultaat best camp is, maar dat is ook wel de grote redding van deze film, want het budget zal best beperkt geweest zijn.

Wel apart om Hiroshi Abe in deze film te zien verschijnen, ook z'n allereerste live action rol als ik IMDb mag geloven. En dat dan in een HK productie. Gedubd uiteraard, maar je haalt hem er meteen uit. Naast Yuen Biao vormen ze samen een tof duo.

Het is allemaal best cheesy, maar de monster designs zijn wel cool, de actie is redelijk, de comedy vol op z'n Hong Kongs. Grootse cinema is het zeker niet, maar wel erg vermakelijk en vooral erg vlot. Een snedig tempo zorgt ervoor dat deze film eigenlijk geen tijd heeft om saai te worden.