The Rainbowmaker (2008)

Finland / Italië / Rusland / Duitsland / Nederland
Romantiek

geregisseerd door Nana Dzhordzhadze
met Merab Ninidze, Anna Antonowicz en Chulpan Khamatova

De Salzlipp tweeling is zonder hun vader opgegroeid en ze zijn ervan overtuigd dat hun vader een belangrijke geheim agent is. Maar als hij dan eindelijk thuis komt, blijkt het dat dit helemaal niet zo is. Hij is een zwakkeling, een onbelangrijke meteoroloog, die onschuldig in de gevangenis heeft gezeten. De kinderen weigeren te accepteren dat dit hun vader is en hun moeder is bovendien verliefd geworden op een andere man. Salzlipp geeft echter niet gemakkelijk op en hij komt erachter dat hij het weer kan manipuleren. Zo kan hij mooi zomers weer omtoveren naar winterse kou. Zou hij dit misschien kunnen gebruiken om zijn familie terug te krijgen?

avatar van beavis
is een tijdje terug in Duitsland op DVD verschenen met Nederlandse(!) ondertitels!

Tragi-romantisch sprookje over liefde en dood.
Zinnebeeldige personages en fantasierijke voorvallen vullen deze film waar ge geamuseerd, en uiteraard wat ongelovig, naar kijkt terwijl ge u de vraag kunt stellen wat precies de opzet van de cineast was.