Keunalui Bonwigi (2016)

Zuid-Korea
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jo Kyu-Jang
met Chae-won Moon, Yeon-seok Yoo en Jae-yoon Jo

Terwijl ze op het punt staat naar Busan te reizen voor een belangrijke presentatie, krijgt Soo-jeong te horen dat haar jeugdliefde van de middelbare school gaat trouwen met haar vriendin. Dat doet Soo-jeong beseffen dat er weinig schot zit in haar eigen relatie met haar verloofde, die al tien jaar duurt. In de trein komt Jae-hyeon naast haar zitten. Die is op weg naar Busan om een talentvolle basketballer een profcontract te laten tekenen voor de Amerikaanse competitie. Jae-hyeon windt er geen doekjes om dat hij zich aangetrokken voelt tot Soo-jeong. Hij vraagt haar of zij er bewaar tegen heeft om die avond met hem naar bed te gaan. Geschrokken door zo veel vrijpostigheid, zoekt Soo-jeong een andere plaats in de trein…

Genoeglijke romcom met twee frisse en fruitige protagonisten, die elkaar voortdurend aantrekken en dan weer afstoten. Het acteerwerk en de gevatte dialogen tillen deze film net boven de middelmaat uit. De ongetwijfeld grappig bedoelde slapstick intermezzo’s met Senior Kang zijn evenwel erg storend.