• 8.607.468 stemmen

Alternatieve titel: Lemo

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Guy Goossens

Met onder meer: Jan Decleir, Anouk Van Schie en Fleur Minjon

IMDb beoordeling: 4,2 (134)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 8 april 2009

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Limo

Anouk hoort van de notaris dat zij het landhuisje heeft geërfd van de onverwacht overleden Professor Ploffermans. Het huisje staat ergens ver weg in het buitenland. Anouk is compleet verrast, want ze had sinds haar kindertijd niets meer van die rare professor gehoord. Als ze samen met haar vriendinnen Fleur, Meike en Monique aankomt bij het 'huisje' dat ze erfde, blijkt dit een gigantisch kasteel te zijn. In dat kasteel gebeuren rare dingen. Het lijkt wel of de meiden bespied worden.

image

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Geweldig genoten van deze film! Natuurlijk moet je niet met 16 jarige pubers naar zo'n film gaa, maar met onze meisies was het echt geweldig!

Wat zeuren sommige mensen hier zeg! Zeg gewoon iets over de film!

Andere meningen kan je denk ik beter via Vakregister.nl doen.

4 sterren!

avatar van Milan07

Milan07

Jack Wouterse is erg op dreef en leuk. De film is leuk voor alle ukkies vanaf 6-7 jaar. Kus doet niet onder voor het Anubis avondtuur.

avatar van rose

rose

Ik vond hem ook wel te doen. Acteren was niet hun sterkste kant, maar het verhaaltje was leuk verzonnen. Jack Wouterse was ok, maar geef die man eens een keer een rol waar hij niet heel de tijd loopt te tieren. Dat heb ik nu wel gezien van hem.

avatar van neo

neo

Die rollen heeft hij anders ook wel gespeeld hoor. Ik heb op zich ook niks tegen al die rollen waarin ie dat wel doet, want het verveelt nooit.

avatar van rose

rose

neo schreef:

Die rollen heeft hij anders ook wel gespeeld hoor.

Welke dan?

avatar van Quido

Quido

Onder andere Met Grote Blijdschap, De Pijnbank, Zoenzucht, Julie & Herman en Eenmaal geslagen, nooit meer bewogen ...

avatar van Mug

Mug

Amusante jeugdfilm die compleet verneukt wordt door de irritante huppelkutjes Monique en Fleur, waarbij je je kunt afvragen wat er van hen geworden zou zijn als ze hun exhibitionisme-drang niet mochten verzadigen in een meidengroep. Helaas blijft het daar niet bij: "lekker ding" Manuel Broekman (wie??) heeft de term 'acteren' niet in zijn vocabulaire staan. Grootmeester Jan Decleir en de immer schmierende en schreeuwende Jack Wouterse zijn als vanouds lekker op dreef.

Het is en blijft een groot raadsel waarom producenten geloofden in een film omtrent meidengroep Kus (wier populariteit alweer 2 jaar passe is).

avatar van Tim Oliveo

Tim Oliveo

Ik ga dit niet eens kijken. Dit zijn geen actrices, maar zangeressen die moeten niet denken dat ze kunnen acteren. Heb er een samenvatting van gelezen, maar dat is niet origineel echt weer zo'n standaard film. Dit kan ik geen film noemen, maar een reclamespot voor de geweldige zangeressen van kus (niet dus).

Een nieuw jonge recencent Tim (12 jaar)

avatar van neo

neo

Dus je hebt de film niet gezien, maar stemt wel?

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Stem verwijderd.

avatar van hellboy.ray

hellboy.ray

• 2056 berichten

Ik heb mij wel vermaakt met deze, niet voor mijn leeftijd bedoelde, film.

Het verhaal is simpel, acteerwerk was niet echt goed (maar dat was te verwachten van een aantal zangeressen) en toch was het leuk.

Jack Wouterse is echt lekker op dreef als tierende dominee.

Er zitten ook een paar leuke liedjes in (hoewel het vertalingen zijn van engelstalige nummers).

avatar van GroovyDrummer

GroovyDrummer

Gewoon een erg leuke jeugdfilm. De dames van 'Kus' doen het zo slecht nog niet, al is Anouk wel de meid met meeste overtuiging !

Leuk voor de kids (én ouders zoals mij) !!

avatar van @quikfit

@quikfit

Heb genoten van deze leuke kinderfilm,sluit me verder aan bij hellboy.ray.

avatar van bellaatje

bellaatje

ik heb me best vermaakt met deze film, samen met mijn zoons.

Het acteerwerk was niet al te best, maar het verhaal vond ik verrassend voor een nederlandse kinder-B-film.

En ach..........de zangeresjes waren leuk om te zien hahaha

avatar van moviechick-99

moviechick-99

een beetje k3 na-apers maar wel leuk voor kids

avatar van miss_efron

miss_efron

Leuke kinderfilm over limonade

avatar van zeemeerna

zeemeerna

prima meidenfilm. Mijn dochter van 9 keek ernaar met haar 11 jarige buurmeisje en ze vonden 'm beide hartstikke leuk. Tuurlijk kunnen die middelmatige zangeresjes niet acteren, maar dat zien die jonge kids heus niet.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ja, inderdaad, leuke film voor meiden, je moet ervan houden.

avatar van masterton

masterton

Leuke film voor meisjes tot een jaar of 13, is ook echt gebeurd deze film !

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

masterton schreef:

is ook echt gebeurd deze film !

Deze ook al? Wist ik niet.

leuk hoor

avatar van tattoobob

tattoobob

Zaaie film met suffe personages.....enkele bekende gezichten en een verhaal waar ook nergens op slaat.

Ik kijk regelmatig een leugdfilmpje met mijn kleine en weet er genoeg te waarderen en met een beetje inlevingsvermogen is het allemaal best leuk,maar deze film vond ik niet echt geslaagd.

Ik had wel verwacht de die meiden slechter zouden spelen maar het viel nog mee.

Camerawerk was ook niet bijzonder.