• 11.303 nieuwsartikelen
  • 9.027.620 stemmen

Schubert in Love: Vater Werden Ist (Nicht) Schwer (2016)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Lars Büchel

Met onder meer: Olaf Schubert, Mario Adorf en Marie Leuenberger

IMDb beoordeling: 5,0 (426)

Gesproken taal: Duits

Plot Schubert in Love: Vater Werden Ist (Nicht) Schwer

Olaf Schubert heeft niet alleen zeer grote plannen, hij doet altijd alles om ze in de praktijk te brengen en dat zonder ophouden, tot ze lukken. De laatste telg van de grote Schubert-dynastie zet zich in voor de bestrijding van racisme, heeft een eigen musical op poten gezet, vecht tegen de hongersnood in de wereld en dan werkt hij op de koop toe ook nog als psycholoog in een sociaal centrum. Maar de grootste uitdaging voor hem komt nog steeds in de vorm van zijn vader. Die eist van Olaf dat hij eindelijk voor een mannelijk nageslacht gaat zorgen, zodat de stamboom kan blijven gedijen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Aangename Netflix die van mij een halve punt erbij krijgt door het verrassingseffect. Schubert is aan de ene kant een enorme egoist, en tegelijk ook ontzettend naïef ('Hoe is ze in bed?' 'Ja euh, ze past goed ), leuk om naar te kijken. Leuk ook dat het door het productie-ontwerp niet in een bepaalde tijdsperiode te plaatsen valt.

avatar van kinkymen

kinkymen

De film bevat een aantal leuke momenten, maar overall vond ik het toch een vrij matige b-film. Het slot was dan wel weer redelijk goed.