ad
  • 8.182.244 stemmen

Puisque Nous Sommes Nés (2008)

Documentaire | 90 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Frankrijk / Brazilië

Geregisseerd door: Jean-Pierre Duret en Andrea Santana

Met onder meer: Cocada Joselito da Silva, Nego Jailson Ferreira, Zé Cocada Aristides da Silva

IMDb beoordeling: 7,2 (81)

Releasedatum: 12 november 2009

Over Puisque Nous Sommes Nés

Twee straatarme jongens in Brazilië worden gevolgd: Cocada, 13, die na de moord op zijn vader in een oude vrachtwagen slaapt, en de 14-jarige Nego, die met zijn (half)broers en -zussen in een sloppenwijk woont. Ze hangen rond op een groot tankstation aan een doorgaande weg en verdienen wat bij met klusjes. Ze ritselen en profiteren van de goedheid of onachtzaamheid van de passanten. Beiden hebben dromen over een wereld elders, die dankzij een goedhartige vrachtwagenchauffeur en een godsdienstfanaat misschien wel eens zouden kunnen uitkomen. De twee jongens filosoferen over hun toekomst op het tankstation, dat voor hen beiden het symbool voor 'elders' is.

avatar van Darbie

Darbie

Twee willekeurige citaten uit deze documentaire:

" Mijn vader was alleen mijn vader toen hij me verwekte, mijn moeder was alleen mijn moeder toen ze me ter wereld bracht. " en " Als dit mijn verdere leven is, neem ik vergif in. "

Laat de huidige Paus (en andere 'Geestelijk Leiders' ) in het openbaar verklaren dat geboortebeperking niet zondig is.

Zou mijns inziens een zeer humane daad zijn.