Snezhnaya Koroleva (1966)

Sovjet-Unie
Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Gennadi Kazansky
met Yelena Proklova, Slawa Zjupa en Natalya Klimova

Gerda (Yelena Proklova) en Kai (Slawa Zjupa) leven bij hun oude grootmoeder. Als op een dag Kai ontvoerd wordt door de gemene Sneeuwkoningin (Natalya Klimova), gaat Gerda naar hem op zoek. Tijdens haar zoektocht moet ze allerlei obstakels zien te overwinnen.

avatar van stephan73
En weer flikken die gekke Russen het. Op één of andere manier lukt het hen steeds om fantasierijke, knotsgekke sprookjesfilms af te leveren.
Ook The Snow Queen bevat vreemde types, gekke humor en surrealistische sets en situaties.
Het verhaal is erg simpel, maar daar staat tegenover dat dit enorm leuk en maf is.

avatar van stephan73
Voor de geïnteresseerde, die geen moeite hebben om deze te zien zonder ondertiteling, hij is compleet te zien!

avatar van danuz
Neem aan dat je hem zelf wel met ondertitels gezien hebt, Stephan? Ben hier enorm benieuwd naar, maar om zo ver te gaan om dit zonder ondertitels te bekijken..

danuz schreef:

Hij werd op Duitsland vertoont. En mijn Duits is goed genoeg om hem dan zonder ondertitels te willen zien!