Canada Russia '72 (2006)

Canada
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door T.W. Peacocke
met Judah Katz, Booth Savage en Mark A. Owen

In 1972 wordt er een historische serie ijshockeywedstrijden georganiseerd tussen de top van professionele Canadese sterspelers van de National Hockey League tegen de beste spelers van de Sovjet-Unie. Hoewel Canada en de Sovjet-Unie elkaar op amateurniveau regelmatig troffen, is het grootste deel van Canada ervan overtuigd dat de Sovjets geen weerstand zullen kunnen bieden tegen de Canadese professionals. Deze veronderstelling wordt echter de kop ingedrukt wanneer Canada in de eerste wedstrijd afgestraft wordt door het team uit de Sovjet-Unie. Wat volgt, is een bittere strijd, wanneer Team Canada zich probeert te herstellen in een serie wedstrijden die het Canadese zelfbeeld en geschiedenis voorgoed zal veranderen.