Lord Edgware Dies (1934)

Verenigd Koninkrijk
Mystery

geregisseerd door Henry Edwards
met Austin Trevor, C.V. France en Richard Cooper

Jane Wilkinson - een actrice - wordt verdacht van de moord op haar echtgenoot, de vierde Baron Edgware. Zo zou ze vrij baan hebben om te trouwen met de Graaf van Merton. Wilkinson ontkent haar man omgebracht te hebben maar saillant detail is wel dat ze vlak voor Edgware's dood Hercule Poirot gevraagd heeft een scheiding overeen te komen met haar man. Als Poirot Edgware het vraagstuk voorlegt, blijkt dat deze reeds ingestemd heeft met een scheiding en dat hij zelfs al een brief over de kwestie aan zijn vrouw geschreven heeft. Jane ontkent het bestaan en de ontvangst van de brief echter.

avatar van Ralfke
Geabseerd op Agatha Christie's roman 'Lord Edgware Dies' (Lord Edgware sterft).