Hartenstrijd (2016)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Janice Pierre
met Jennifer Hoffman, Tibor Lukács en Eva van de Wijdeven

Na voor de zoveelste keer bedrogen te zijn door een man aan wie ze haar hele ziel en zaligheid had verkocht, is voor motoragente Tina (Jennifer Hoffman) de maat vol. Van nu af aan zal ze zich niet meer binden aan een man en alleen nog daten voor de seks. Voor het emotionele gedeelte heeft ze haar beste vriendin Fleurtje (Eva van de Wijdeven). Tegelijkertijd sluit de kroegbaas Sven (Tibor Lukács) een weddenschap met zijn vriend Dennis (Oscar Aerts) om te bewijzen dat hij heus wel kan daten met een vrouw zonder met haar naar bed te gaan. Sven en Tina zijn beslist niet elkaars type, maar voor hun 'experiment' denken ze een perfecte match te zijn.

Spin-off van Hartenstraat (2014)

Vanaf 27 oktober in de bioscoop (Independent Films)

Eerder de Haagse remake van Hartenstraat.

Knagy33
Hartenstraat deed Bracha van Doesburgh
Hartenstrijd doet Jennifer Hoffman.
Heeft Daan Schuurmans hier niks mee te maken????

Kom net van de voorpremière van Hartenstrijd. Nu ben ik geen professionele filmrecensent of zeer kritisch, ik hou wel van verstand op 0 films en voorspelbare films. Voorspelbaar was ie zeker maar Hartenstrijd viel toch wel tegen, er was zeker qua verhaallijn veel meer uit te halen geweest. De film kwam langzaam op gang en daarna kon er ook niet echt vaart gemaakt worden naar mijn mening. Er is daarnaast een enorm blik aan bn-ers open getrokken maar dat mocht helaas ook niet baten. Georgina Verbaan en de kinderen van de kleuterklas krijgen wel mijn credits waardoor de film nog redelijk weg te kijken viel!

avatar van Ted Kerkjes
Wat een fluttitels allemaal... Mannenharten, Hartenstraat, Hartenstrijd... 't Is toch om je rot te schamen. Waarom al die 'harten'? Dat woord is ontzettend on-Hollands en het klinkt geforceerd.

avatar van J. Clouseau
Hartenstraat klinkt me eerder als een Antwerpse versie van deze film.

avatar van soom
Nou. Als regisseur zijnde valt er genoeg te regelen. Je neemt een pakkende titel, neemt een stel bekende Nederlanders in dienst, strooit wat met clichés die iedereen wel slikt, en bam! Je levert een bijdrage aan een bepaalde kunstvorm. Ik vreesde dan ook het ergste.
Ik was er niet happig op om dit te zien. Zelfs Jennifer Hoffman (toch stiekem wel één van mijn favoriete Nederlandse actrices die niet uit Goede Tijden of Onderweg naar Morgen is gerold, toch?) was nog geen reden om de gang hierheen te maken. Maar ik ging uiteindelijk toch. Ik weet niet waarom. Misschien omdat ik dacht dat het wel lekker zou zijn om weer eens een mistroostige schim van de Nederlandse filmindustrie te zien?

Nou, dit was inderdaad enigszins schimmig. Het hele blik aan BNN-ers kwam voorbij. Het ontbrak nog maar aan Bracha en Daan...
Jennifer was leuk, Eva van de Wijdeven was schattig, Tibor en Anniek in enkele scenes het fijnst.

Tja. Ik verwachtte niets. Echt niets. Maar ik kreeg voor de zoveelste keer een deksel op mijn neus. Ha de ha. Ik en mijn vooringenomen gedachten.

Het vertederde en schepte genoegen. Fijn genoeg.
Maar ik hoop wel meer op een Maas verfilming. Er zit hoe dan ook een bepaalde flauw heid in wat er te zien is. Dan denk ik: Kan er niet wat meer kracht in komen? Meer pit?

Maar hoop daarop is goed. Het houdt scherp..

avatar van blurp194
Kansloos.

Hoe je er toe komt om zo'n flutgegeven tot een film uit te werken, ik begrijp er niet heel veel van. Toch lijkt het in het begin nog heel even te lukken, maar nee - veel, veel te veel zoetigheid en een stapel cliches waar ik geen vergelijk meer voor vinden kan. En dan blijft er nog maar een klein sprankje over dat ietsje de moeite waard is, en dat is dan toch, hoe onwaarschijnlijk ook, Georgina. Sowieso ook de enige rol die niet meteen overkomt als 'irritante BN-er' - echte mensen praten niet zo als de dialogen in deze film. En ze doen natuurlijk ook niet zo.

En dan de casting. Niks ten nadele van Jennifer Hoffman - maar als naief en wat dommig gansje is ze echt miscast vind ik. Misschien had dat haar gelukt in de tijd dat ik haar af en toe bij de Albert Heijn tegenkwam, maar dat was wel in de vorige eeuw, en ze is ondertussen toch iets teveel een sterke en volwassen vrouw geworden. Moeilijk voorstelbaar dat ze iets zou zien in de flapdrol die Tibor Lukács neerzet - ook al zo'n miscast.

Maargoed, het verhaal wordt in het begin tenminste nog vrolijk en vlot gebracht. Pas ergens na de voorspelbare aap-uit-de-mouw gaat het echt helemaal mis met de overdosis cliches en zoetigheid, en dan komt tijdens de aftiteling nog de echte doodklap - witte duiven. Die heb je niet in Amsterdam, dat weet iedereen - daar zit alleen de stadsduif, iets correcter ook wel vliegende rat genoemd. Had dat liever in het verhaal terug laten komen, dan was het niet zo'n misselijkmakende zoete troep geworden als dit.

En toch viel mij deze "Hartenstrijd" mij niet eens tegen.
Ik had hem erger verwacht, zeker na mijn laatste fiasco en tijdverspeling van "Prooi".
Nee, het viel allemaal wel mee met deze nederlandse romcom.
Het blijft simpeltjes en erg luchtig.
De cliches vliegen om je oren en toch verveelde mij "Hartenstrijd" geen moment.
Jennifer Hoffman zet best aardig een wat naief in liefde teleurgesteld meisje neer.
Tibor Lukács een typetje macho, maar niet overdreven.
De humor is luchtig maar nergens banaal of goedkoop.
Een voldoende.

avatar van schumacher
Ik heb als Vlaming zijnde redelijk wat leuke hollandse films gezien maar de laatste jaren zitten er ook precies niet veel goeie meer tussen.

Geef mij maar flodder , de lift , Amsterdamned, new kids turbo, sint dat vond ik leuke films.
En zelfs costa vond ik ook nog eens leuk en die ibiza film was ook nog eens leuk.

Maar deze filmen prooi en nog een aantal andere die ik heb gezien vond ik niet zo goed.

avatar van Barry83
Leuk geprobeerd maar voor mij een tegenvaller. Verhaal is gejat en dus erg goedkoop.

avatar van elayz
Leuke echt typisch Nederlandse feelgood film. Vond hem best aardig, waarschijnlijk vanwege de vrolijkheid, prima film voor een leuk avondje film.

keimpeS
Inderdaad typische Nederlandse film, zoals je al eerder hebt gezien. Niets vernieuwend .

avatar van mjk87
Evenementenbier. Van dat spul dat je heel makkelijk weg krijgt, waar je ook geen kater aan over houdt maar waar je ook gewoon niets van voelt. Daaraan moest ik denken bij deze film. Het keek allemaal wel makkelijk weg. Sommige personages zijn best leuk en irriteren over het algemeen niet (in tegenstelling tot veel andere Harten-producties) alleen ben je dit ook zo vergeten. Kwaliteit heeft het nergens. Geloofwaardigheid trouwens ook niet. De plot lijkt zo gejat van How to Lose a Guy, maar ook de aankleding vol hippe mensen en een zomers sfeertje is overbekend. En de beste acteurs (Geel, Peters, Pheifer) hebben nu net de kleinste rollen. 2,0*.

avatar van missl
Film waarbij ik het gevoel had deze al een keer of 10gezien te hebben. Speelt zich af in Amsterdam, 2 mensen ontmoeten elkaar en dan is er 1 niet helemaal eerlijk geweest. Kabbelt wat voort, morgen weer vergeten

avatar van Phantasm
Tegenvaller, langdraderig, vervelend en saai.

avatar van cantforgetyou
Dit is een leuk tussendoortje. Verwacht geen diepgang en/of een super goed in elkaar gezette film. Dit is gewoon ‘ verstand op nul’ film. En als je dat weet van te voren, dan is het goed te pruimen. Jennifer Hoffman is mooi om naar te kijken en vaak ook wel grappig. Vooral haar non-verbale uitdrukkingen. Er zitten overdreven veel bekende Nederlanders in. Dus om de 5 minuten zeg je; ‘ Dat is Mike Starink, of daar loopt Sylvia Geersen’. Verder niks van verwachten.

cantforgetyou schreef:

Wie?

avatar van cantforgetyou
kos schreef:

Wie?
Zoek maar eens op. Geen ramp als je ze niet kent, hoor. Ha, ha, ha. Zo boeiend zijn ze niet.

Jezus wat is dit ruk.

avatar van très joliette
Slechtste acteerwerk ooit. Lachwekkend gewoon.

avatar van mikey
Eigenlijk moeten ze eens een 'nacht van de wansmaak- nl romcom' filmfestival organiseren.
Het wordt een beetje cult, dit bizarre fenomeen.

avatar van jippie2010
Oke, oke… typiche Nederlandse clichématige romantische komedie, maar toch... ik vond em leuk!
Nou heb ik zeker een zwak voor Jennifer Hofman, kan niet ontkennen dat dat een positieve bijdrage heeft gehad, maar ook Lukacs acteert fris en sommige bijrollen zijn meer dan prima. Daarmee stijgt deze film toch net boven het (Nederlandse) gemiddelde uit. *3.0

Van al die Nederlandse romantische komedies met het woord hart er in de laatste jaren, gaat mijn eigen hart niet bepaald sneller kloppen, maar dat gezegd hebbende mag je verder wel stellen dat deze Hartenstrijd niet de beroerdste uit de reeks is. Geen goedkope humor en grappen ditmaal, maar een poging tot een heus doch voorspelbaar verhaal(al na vijf minuten weet je al wie elkaar gaan krijgen aan het slot), een verhaal dat tegen het einde overigens toch behoorlijk vastloopt. Zeker geen perfecte film, maar het helpt dat de hoofdrollen dit keer worden ingevuld door niet al te bekende acteurs, die zich goed van hun taak kwijten. Vooral Hoffman is op dreef, wel jammer dat Georgina Verbaan hier de meest overbodige bijrol van 2016 mocht spelen.

avatar van panax
zoveelste variatie op de nederlandse romantische komedies met een uitgebreid sterrencast
wel een beetje grappig maar 13 in een dozijn
deze heeft wel leuke rollen van de cast
eenmalig leuk te zien

avatar van IH88
Hartenstrijd

Matig. Het begin is aardig, Georgina Verbaan heeft weer een leuke bijrol en Jennifer Hoffman is nog geeneens zo slecht (wel miscast). Maar jammer genoeg is al het andere barslecht. Vooral de mannelijke tegenspeler van Hoffman (Lukács) is matig, en het script is eigenlijk een samenraapsel van een aantal bekende Amerikaanse romcoms. Dat maakt Hartenstrijd echt weer zo'n inspiratieloze Nederlandse romcom.