The Long Way Home (1998)

geregisseerd door Glenn Jordan
met Jack Lemmon, Sarah Paulson en Kristin Griffith

Tom Gerrin, een 75-jarige weduwnaar, gaat bij zijn zoon en schoondochter wonen. Hij ergert zich al vlug aan de betuttelende manier waarop men hem behandelt. Bij wijze van protest doet hij precies die dingen waar zijn kinderen bang voor zijn. Tot overmaat van ramp ontmoet hij ook nog de jonge Leanne die op weg is naar haar ouders in Californië.

Uitstekend tv-drama met een geweldige Lemmon.

avatar van mrklm
TV-drama over gepensioneerde weduwnaar Thomas [Jack Lemmon] die de betutteling door zijn kinderen beu is en besluit een oude liefde op te zoeken in de hoop weer een doel in het leven. Hij ontmoet bij toeval een jonge vrouw [Sarah Paulson] die zijn metgezel wordt. De zaken worden ingewikkelder wanneer Thomas' kinderen hem als vermist opgeven.
Dit voorspelbare drama over de generatiekloof en de angst voor een ongewisse toekomst heeft weinig nieuws te bieden, maar ontstijgt de middelmaat toch enigszins. Enerzijds komt dat de aanwezigheid van veteranen Jack Lemmon en Betty Garrett, maar zeker ook door de chemie tussen Lemmon en Paulson. Daardoor is dit een prima uit te zitten niemendalletje met een simpele, goedbedoelde boodschap.