The Wolf Man (1924)

geregisseerd door Edmund Mortimer
met John Gilbert, Norma Shearer en Eugene Pallette

Gerald Stanley is een Engelsman die uitgehuwelijkt wordt aan Beatrice Joyce. Zijn broertje heeft echter ook een oogje op haar en gebruikt Gerald's alcoholisme tegen hem om haar voor zich te winnen. Na een blackout wordt Gerald verteld dat hij de broer van Beatrice heeft vermoord. Hij schrikt, verhuist en neemt zich voor nooit meer een druppel aan te raken. Hij raakt echter al snel weer dronken en ontvoert hierbij de aantrekkelijke jongedame Elizabeth Gordon.

avatar van matthijs_013
Norma Shearer was blijkbaar nog niet echt bekend, omdat haar naam op deze poster niet echt terug te vinden is.

avatar van Poisonthewell
Onderschat de populariteit van John Gilbert (Valentino's rivaal #1) niet!

avatar van Dutchfan
Helaas bestaat er geen enkele copie meer van deze film.
Hopelijk wordt ie ooit nog eens gevonden in een of ander archief!