Dad or a Life (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Sandra Van Slooten en Volker Maria Engel

Klassieke roadmovie met eigentijds probleem: hoe leg je contact met een vader die liever buiten schot blijft? De ongemakkelijke woordspeling in de titel is precies zoals hoofdpersoon Sandra Van Slooten zich voelt. Als de dochter van een Duitse moeder en Amerikaanse vader voor het eerst in zeventien jaar een brief van haar dad krijgt, besluit ze hem op te zoeken. Hij woont in een camper in een Indiaans reservaat nabij de Mexicaanse grens. Maar wanneer ze daar arriveert, blijkt hij afgereisd te zijn naar Seattle. Wat te doen? Ze besluit de lange tocht noordwaarts aan te vangen en onderweg haar Mormoonse familieleden en haar vaders vrienden op te zoeken.