ad

Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / IJsland

Geregisseerd door: Henry Bateman

IMDb beoordeling: 7,2 (20)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Future of Hope

In IJsland komt alles in pure vorm naar de oppervlakte geborreld. Lava, spuitende geisers en ongerepte heuvels zo ver als het oog reikt. Maar ook de bankencrisis sloeg in IJsland het hardste toe. Een ramp? Niet volgens iedereen. "Het is het beste dat de ziel van IJsland kon overkomen. We waren onszelf verloren in hebzucht", zegt notabene een ondernemer die financieel ten onder gaat. Beelden van het spectaculaire IJslandse landschap wisselen de hoopvol gestemde interviews af. Parlementariër Katrin Jakobsdottir: "Misschien kunnen we een wereldleider worden, als we onze mogelijkheden benutten." Waarin een klein land groot kan zijn.