Youssou Ndour: I Bring What I Love (2008)

Senegal / Frankrijk / Egypte / Verenigde Staten
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Elizabeth Chai Vasarhelyi
met Youssou N'Dour, Peter Gabriel en Moustapha Mbaye

Waarom bracht Youssou N'Dour in 2004 een religieuze cd - Egypt - uit over de islam op een moment dat de wereld daar bepaald niet op zat te wachten? De film laat zien hoe de cd tot stand kwam, uit welke tradities het voortkwam en welke zeer persoonlijke boodschap de Senegalese zanger wilde uitdragen.

avatar van Donkerwoud
Mooie zanger. Of ik de film ga zien, dat weet ik nog niet.

movielife
Youssou N'Dour is een klasbak , 'k hou van zijn apart stem ,krijg er de rillingen van...TOP