Ai no Shinsekai (1994)

Alternatieve titels: A New Love in Tokyo | Nightlife in Tokyo | Tokyo Decadence II | 愛の新世界

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Banmei Takahashi
met Sawa Suzuki, Reiko Kataoka en Aya Sugimoto

Een kijkje in het leven van twee vrouwen die werken in het sekscircuit in Tokio. We volgen de jonge professionele meesteres Rei en haar vriendin Ayumi, die als callgirl werkt. Rei droomt van een carrière als actrice en een huwelijk met haar vriend. Haar vriend weet echter niets van haar bron van inkomsten. Ayumi leeft samen met haar studerende vriendje, maar heeft moeite om eindelijk op een hogeschool te worden aangenomen.

Nomak
Mooie Japanse dames in deze film, daar hou ik wel van. Ik vind deze eigenlijk wel beter dan Topâzu waar dit een vervolg op zou zijn. De film staat wel volledig op zijn eigen en heeft in mijn ogen niet veel met Topâzu te maken.
En wat ziet die Sawa Suzuki er toch goed uit in deze film. Ik heb jammer genoeg niet de gehele film gezien anders had ik waarschijnlijk hoger gestemd, misschien ook niet. Hopelijk krijg ik nog eens de dvd in mijn handen. Afgaande op wat ik heb gezien geef ik 3,5*.