Storm Cell (2008)

Actie / Drama

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Mimi Rogers, Robert Moloney en Andrew Airlie

18 jaar geleden moesten April en Sean Saunders machteloos toekijken hoe hun ouders stierven toen ze gegrepen werden door een verschrikkelijke tornado. April is vandaag een verbeten stormjager, terwijl haar broer zich teruggetrokken heeft in Seattle waar er zo goed als geen kans is op een storm. Tijdens haar onderzoek komt April er achter dat de orkaan Alley rechtstreeks richting Seattle zal trekken. Onmiddellijk sleurt ze haar vriend en haar rebelse dochter de auto in om Sean (de lokale sheriff van Seattle) te gaan verwittigen van het naderende onheil. Sean gelooft April echter niet en negeert de waarschuwing. Wanneer de eerste tekenen van de storm beginnen op te komen staat April machteloos tegenover een volledige stad die haar verhaal niet willen geloven.

avatar van Abel Wulf
Dom ineen gestoken film. Er klopt dan ook niets in deze film. Misschien nog net goed om een dood moment op te vullen. Typische TV film.

avatar van tal1b
waardeloze rommel

Bantavoer
Vond het een aardige film. Beetje zo'n film als Night of the Twisters. Rebelse dochter/zoon en dat soort shit. Enige scene wat eruit sprong, was het einde. Dat je een straat met pas gebouwde huzien vernield ziet worden. Nee, Twister blijft nog het beste van alle tornadofilms.

avatar van Mr. Chiel
Ondanks het gemiddelde van maar liefst 1,5 ster op Moviemeter toch gaan kijken. Ik heb me prima vermaakt met deze film. Het is geen Twister, maar dat verwachtte ik ook niet. Voor de verandering eens bij dit soort films goede special effects. Verhaal behoorlijk standaard, maar blijft wel 1,5 uur boeien. Gewoon kijken als dit soort rampenfilms je aanspreekt!}

Bijzonder lelijke poster overigens

avatar van BlueJudaskiss
Meevaller van SyFy met voor de verandering redelijk interessante personages en aardige speciale effecten. Kan er mee door.

avatar van riefenstahl
Voor een tv-film-drama best aardig. Goed spel van Mimi Rogers.
Michael Ironside heeft helaas maar een klein rolletje, had meer mee gedaan kunnen worden.