All God's Children Can Dance (2007)

geregisseerd door Robert Logevall
met Jason Lew, Joan Chen en Sonja Kinski

Los Angeles, Korea Town. Een jongen genaamd Kengo gelooft de zoon van God te zijn. Zijn moeder heeft hem dit als sinds jongs af aan verteld. Zijn carrière zit op een doodlopend spoor, en hij heeft moeite de gevoelens voor zijn vriendin te begrijpen. Op een dag ziet hij een man met één oor die wel eens zijn vader zou kunnen zijn. Kengo besluit hem te volgen.

avatar van Elementofone
Mm ben hier wel nieuwsgierig naar. Het is een verfilming van een boek van de Japanse schrijver Haruki Murakami, zij het naar een kort verhaal (uit 'na de aardbeving').

Ik twijfel er sterk aan of er ooit een film van Murakami wordt gemaakt die het boek enigszins recht aan kan doen. Maar goed, dit verhaal ken ik nog niet. Het klinkt interessant. Ben benieuwd! (momenteel een 4.9 op imdb, met 23 stemmen)

Tony Takitani? Al ken ik het boek zelf niet.

Goto
Ben hier ook erg benieuwd naar. Murakami is een van m'n favoriete schrijvers, al heb ik After the Quake nog niet gelezen. Tony Takitani is inderdaad geweldig, doet zeker niet onder voor het verhaal, al is het eind in het boek(je) wel beter.

Er staan nogal veel Murakami verfilmingen op stapel meen ik.

Norwegian Wood is volgens mij de enige die officieel bekend is gemaakt op dit moment...

Sowieso ook Miso Soup van Wim Wenders en nog een andere.

kos schreef:
Sowieso ook Miso Soup van Wim Wenders en nog een andere.

Die is niet van Haruki maar van Ryu Murakami, desalniettemin een omoshiroi boek.

Ik ben erg benieuwd naar de dansscene in deze film, zal niet makkelijk geweest zijn om die boekgetrouw in beeld te krijgen.

Onderhond schreef:

Tony Takitani? Al ken ik het boek zelf niet.

Ah kijk, daar was ik niet eens van op de hoogte. Kritieken hier op MM zijn niet onaardig. Maar eens opzoeken die film.

Tim Krabbé vertelde in DWDD over Murakami, ben zodoende met zijn werk bekend geraakt. En hij vertelde erbij dat er nog nooit iets van hem naar het witte doek is omgezet. Daar zat ie naast dus, en ik met hem. Maar toch geef ik Krabbé de schuld

Goto
Er zijn er nog wel meer verhalen van Murakami verfilmd, maar meestal als korte film. Onder andere zijn er nog, Hear the Wind Sing en Dancing dwarf, die laatste is Pools ofzo.

Ook zijn er nog een paar kortverhalen als toneelstuk omgezet

avatar van kinjutsu
?? Vanaf deze week in de bioscoop te zien.

avatar van ralfsjam
dit is een vreemde film. keek lekker weg, meer ik kon m'n vinger er niet op krijgen. misschien maakte dat de film wel lekker, of misschien maakte dat deze film zo vrreemd. ik had er en lekker gevoel bij, maar na het einde had ik wel zoiets van.... tja.

avatar van hydraulix
Eigenlijk een ontzettend mooie, gestileerde film met een prachtige soundtrack... Kan inderdaad wel saai overkomen helaas en een aantal dialogen komen behoorlijk stuntelig over.
Ben zojuist begonnen aan het boek zelf van Murakami, dus ben benieuwd naar de verschillen.

avatar van Elementofone
Een matige film. Hoewel ik de meeste boeken van Murakami gelezen heb, kende ik dit verhaal nog niet. Wel komen er dingen in de film terug die Murakami vaker behandeld, een weggelopen kat, 'iets' met oren, john coltrane.

8 euro bij de mediamarkt, maar die vond ik het niet waard.

Elementofone schreef:
8 euro bij de mediamarkt, maar die vond ik het niet waard.

Tuurlijk is 8 euro wel een verfilmde Murakami waard.

avatar van Robi
Jongen is op zoek naar zijn vader. Veel te afstandelijk gefilmd en ook erg saai.