Danger on Wheels (1940)

Thriller

geregisseerd door Christy Cabanne
met Richard Arlen, Andy Devine en Peggy Moran

Tijdens een test met een raceauto, die gebruikt maakt van een experimentele oliemotor, wordt de bestuurder gedood door een explosie. De stuntchauffeur Larry 'Lucky' Taylor krijgt in eerste instantie de schuld van het ongeval, maar wordt later vrijgesproken. Taylor denkt, dat er met het motorontwerp een reële kans is races te winnen, maar de racevereniging heeft die experimentele motor verboden sinds het ongeluk. Taylor bedenkt een list om een raceauto alsnog uit te rusten met deze motor voor een race, zonder dat de raceofficials en Pat, de bijdehante dochter van de motorontwerper Pop O'Shea, daarover te weten komen.