Sierra Passage (1950)

Western

geregisseerd door Frank McDonald
met Wayne Morris, Lola Albright en Lloyd Corrigan

Wanneer Yance Carter en zijn outlaws Andy en Bart de vader van de 13-jarige Johnny Yorke doden, wordt Johnny geadopteerd door Thaddeus 'Thad' Kring, die een reizende variété show met zangers en de scherpschutter Sam Cooper leidt. Sam maakt van Johnny een prima scherpschutter, die hoopt met deze vaardigheid wraak te kunnen nemen op de moordenaars van zijn vader. Thad hoopt de zoektochten van de rusteloze Johnny te stoppen door het in dienst nemen van de aantrekkelijke Ann Walker als Johnny's assistente bij zijn schietdemonstraties. Maar ook na zijn huwelijk met Ann blijven Johnny's wraakgevoelens aanwezig. Op een dag overvalt Yance Carter met zijn bende de trein, waarin ook Thad's gezelschap zit. Johnny zet vervolgens de achtervolging in.