The Final Days (1989)

geregisseerd door Richard Pearce
met Ed Flanders, Lane Smith en Ann Hearn

De film laat zien hoe de Amerikaanse president Richard Nixon, door onderzoek naar de Watergate-affaire, ten val werd gebracht en uiteindelijk aftrad als president.

neo (crew)
staat op mijn 'to do' list

avatar van nightbreed
Redelijke TV-film (mini-serie).
Hier zie ik staan dat de film 105 minuten duurt maar de versie die ik heb (R2 gewoon met Nederlandse ondertitels) duurt 144 minuten.
Het acteerniveau is goed en de film zit goed in elkaar.
Dit is geen film voor mensen die niets over politiek weten en zich er ook niet voor interesseren.
Mensen die smullen van geschiedenis en politiek die zullen deze film wel kunnen waarderen.
De film laat zien (helaas niet alles) hoe smerig en sneaky er op dat niveau gespeeld wordt/werd.
Leerzaam voor naieve zielen die alle woorden van de politieke elite als koek doorslikken.

Cijfer: 3,5