Arizona (1931)

Drama / Romantiek

geregisseerd door George B. Seitz
met Laura La Plante, John Wayne en June Clyde

West Point rugbyspeler Bob Denton (John Wayne) is een protegé van kolonel Frank Bonham (Forrest Stanley) die Bob bijna als een zoon beschouwt. Bob is een echte vrouwenversierder die niet van plan is ooit te gaan trouwen. Als hij dit ook zegt tegen zijn vriendin Evelyn Palmer (Laura La Plante), neemt zij wraak door kolonel Bonham te verleiden en zelfs met hem te trouwen. Ondertussen koppelt de kolonel Bob aan Bonita Palmer (June Clyde), de jongere zusje van Evelyn. Met haar ziet Bob wel een toekomst voor elkaar weggelegd en ze trouwen stiekem. Maar Evelyn is nog steeds verbolgen en laat dit niet over zich heen gaan.

avatar van Legan
Aardig maar niets bijzonders. Gewoon een standaard cliché (tegenwoordig tenminste) melodrama waarbij het verhaal op zich aardig is maar de uitwerking tegenvalt. Soms iets saai, maar nooit storend of vervelend.

De decors stralen weinig sfeer uit en missen aankleding, maar grootste minpunt vond ik de cast. Het lijkt net of ze zich soms geen houding aanweten terwijl het ook vaak te ingestudeerd en 'nep qua emoties' overkomt. Vooral Wayne maakt zich hier schuldig aan.