• 10.522 nieuwsartikelen
  • 8.962.260 stemmen

Ma Fille, Mon Ange (2007)

Thriller | 85 minuten

Genre: Thriller

Alternatieve titel: My Daughter, My Angel

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Alexis Durand-Brault

Met onder meer: Michel Côté, Karine Vanasse en Dominique Leduc

Gesproken taal: Frans

Plot Ma Fille, Mon Ange

Politicus Germain Dagenais kan het niet laten om af en toe pornografische websites te bezoeken. Tijdens één van zijn cyberomzwervingen ontdekt hij tot zijn grote verbazing dat zijn bloedeigen dochter Nathalie binnenkort online te bewonderen zal zijn in een hardcorefilm. Dagenais vertrekt meteen naar Montreal om te verhinderen dat 'zijn engel' haar plannen doorzet. Maar de nachtmerrie wordt alleen maar groter wanneer de pornoacteur die Nathalie zou 'inwijden' op de dag van de opnames dood wordt aangetroffen. In een onderwereld vol lusten en drift blijkt dat de waarheid soms nog veel schokkender is!

Germain Dagenais

Nathalie Dagenais

Jeanne Dagenais

Angélique Ménard

Michel Desrennes

Robert Brault

Max Bissonnette

stinissen (crew films & series)

Onverwachte goede drama/thriller die je van het begin tot het eind in de spanning laat.

Het verrassende einde zag ik ook niet aankomen en dat is wel is anders.

Een kleine opmerking de film duurt maar 79 min en dat is geen minuut te kort...

stinissen (crew films & series)

Deze poster is mooier vinden jullie ook niet?

avatar van mikey

mikey

Ja dat is de dvd hoes.

Niet een keiharde psychologische thriller a la Hardcore of 8mm, maar een amusant thrillertje over de porno-industrie. Het wereldje van de porno is trouwens bijzonder sjiek in beeld gebracht. Niets geen sloebers die trappen afdalen naar modderige keldertjes waar links en rechts lijken in hoeken liggen te rotten tussen de pornodvd's. Maar stijlvol camerawerk en mooie settings.

Ik zag het einde wel degelijk aankomen. Daar zijn trouwens regels voor: welk onbeduidend figuur heeft toch een grote rol (?): met deze persoon is altijd iets aan de hand.

avatar van Noodless

Noodless

Mooi verwoord van mikey, sluit me hier bij aan, alleen zag ik het einde niet zo aankomen. 6,5/10

avatar van henkula

henkula

porno industrie, lijken en modder, modder baden dan zeker. en regels voor onbeduidende figuren?

gaaf deze film, ik heb genoten en het ging idd in een rap tempo, zo moet het, niet rekken, maar een directe impressie achterlaten.

avatar van blurp194

blurp194

Aardige film - afgezien van het onderwerp dan toch, dat wel de oernachtmerrie van alle vaders ter wereld zal zijn. Het verhaal begint met een soortement zoektocht die we met de vader in het verhaal meebeleven, en verandert daarna ietwat in een whodunnit - want wie heeft het nou eigenlijk gedaan... dat blijft toch best lang spannend, en als het dan uitkomt is dat vind ik best netjes opgelost. Daarna houdt de film eigenlijk wat raar en abrubt op, waardoor ik iig met wat vragen overblijf.

De acteurs waren mij allemaal onbekend, maar zijn in deze film zeker goed bezig. Het verhaal lijkt me met wat kleine uitzonderingen - zoals, waarom accepteert de politieman het alibi zo makkelijk - ook wel realistisch. Ook daarvoor stijlpunten. En verder, de muziek past prettig bij de film.

Wat de film wat mij betreft van een echt heel hoge score afhoudt is me niet precies duidelijk - anders dan dat de film een beetje aandoet als een aflevering van een politieserie op tv. De opbouw van het verhaal zal daar op de een of andere manier aan bijdragen. Maar toch is dit hoe dan ook een prettige film in het genre en zeker het bekijken waard.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Goede thriller, klopt had dit einde ook niet verwacht:3,5

gauke

Prima opgebouwde televisiethriller (overtuigend, soms onweerstaanbaar verhaal, goede regie en prima spel) die een beter einde verdiend had; het lijkt of er geen geld meer was om het verhaal ordentelijk af te maken.

avatar van Atheistus

Atheistus

Een film waar het in de eerste vijf minuten al duidelijk is wie het waarom heeft gedaan. Als je dat kan waarderen, zal het wel een leuke film zijn.

Ook dat heen en weer springen in de tijd is erg goedkoop en lelijk gemaakt.

BBarbie

Allereerst een tip voor de mensen, die de film nog niet gezien hebben: zet 'm af na 77 minuten. Wat daarna volgt doet afbreuk aan het hele verhaal. En wat je overhoudt is een heel aardige film met een open einde.

Film is het bekijken zeker waard, al zit het scenario hier en daar wat slordig in elkaar. Maar het acteerwerk is goed, zeker van Michel Coté als de verontruste vader, die vastberaden op pad gaat maar uiteindelijk niet goed weet wat hij met de situatie aanmoet.

Ik heb wel het gevoel dat over de rolbezetting onvoldoende is nagedacht. Men had de rollen van Karine Vanasse en Laurence Leboeuf (ook te zien als slachtoffer in Human Trafficking, 2005) volgens mij beter kunnen omdraaien.

Ondanks deze kritiek al met al best boeiend, maar ja, dat gekunstelde plot, hè! Erg jammer.