Jing Mou Moon (2008)

Hongkong
Actie / Muziek

geregisseerd door Huayang Fu
met Bingbing Fan, Jordan Chan en Kuan Tai Chen

Tina is een DJ die de passie voor haar beroep verloren heeft. Chu Dong is een autoreparateur die een geheime passie voor dansen heeft. Ze vinden elkaar in de disco en besluiten aan een lokale danswedstrijd mee te doen. Om die te winnen moeten ze echter de lokale legende Shaoxiong verslaan.

Aardige fluff.

Typisch verhaaltje, bekend van 1000 andere martial arts film maar geport naar het street dance wereldje. Je kan dus wel al raden hoe het allemaal afloopt.

Wel schattig de muziek, die hoewel zeker niet m'n ding af en toe wel lekker gemixed wordt, en nogal wat herkenbare samples bevat. Street dance zelf is ook wel aardig, had iets beter in beeld gebracht kunnen worden, maar heel wat leuker dan stijl en andere dansen.

Verder leuk hippe uitstraling, al zat er zeker meer in. Combinatie tussen kung fu en street dance komt ook iets te weinig naar voren. En zo is het allemaal wel aardig, kijkt het goed weg maar wordt het volle potentieel nooit echt benut.

Dit soort films blijft natuurlijk gewoon fluff voor fans, maar zou toch leuk zijn om het talent van een Ye Yan te gebruiken om street dance in beeld te brengen. Zo ver ligt het allemaal niet van elkaar verwijderd.

Aardig filmpje, maar niet echt een aanrader. Verder leuk voor mensen die wat met street dance hebben vermoed ik.