Cass Timberlane (1947)

geregisseerd door George Sidney
met Spencer Tracy, Lana Turner en Zachary Scott

Gerespecteerde rechter Cass (Spencer Tracy) trouwt met dartel arbeidersmeisje Jinny (Lana Turner). Ze wordt zwanger maar de baby gaat dood. Dan wil Jinny naar New York om daar te wonen, ze wil weg uit het 'dorpje' Grand Republic. Cass vindt het ook goed want daar kan hij meteen aan de slag gaan als advocaat omdat hij twintig jaar geleden uit New York een bod aangeboden kreeg om als advocaat te gaan werken. Eenmaal in New York aangekomen gaat Cass meteen naar de advocatenbureau en Jinny gaat winkelen met Cass'vriend Bradd (Zachary Scott). Als Cass terug is van de advocatenbureau vertelt Cass aan Jinny dat hij het bod niet geaccepteerd heeft en terug wil naar Grand Republic, maar Jinny weigert dit. Misschien is ze te verliefd op Bradd om naar Grand Republic terug te keren...

Een zeer goede film (tenminste voor mij), het enige wat ik jammer vond is dat Spencer Tracy in deze film speelt. Want hij is in deze film te oud.

Een goed verhaal, en met leuke zoete scenes, maar sommige scenes duurde wat te lang.

neo (crew)
Vond er eigenlijk weinig aan een tijdje terug toen ik em zag op tv. Zag toevallig net weer ff het begin op tcm alleen om DE scene waarin hij de kat naar boven jaagt. 2 sterren

Alleen het acteertalent van een Spencer Tracy, en ook wel van Lana Turner, haalt deze film uit de banaliteit.
Alleen zij zorgen er voor dat ge deze film met zijn typisch Amerikaanse toestanden over liefde, romantiek en vooral huwelijk en de probleempjes er rond aanvaardt en volledig uitkijkt.