Max (2000)

Denemarken
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Trine Piil Christensen
met Sidse Babett Knudsen, Nicolaj Kopernikus en Nikolaj Lie Kaas

Max is een harde vrouw die het verleden wil vergeten en haar ruzie met haar vader goed wil maken. De ruzie ontstond nadat Max naar de gevangenis moest voor een overval op één van haar vaders eigen supermarkten. Wanneer ze vrijkomt, is ze verbijsterd dat een man van haar eigen leeftijd haar rol in het gezin heeft overgenomen. Ze besluit op onderzoek uit te gaan. Ze komt er al snel achter dat haar nieuwe 'broer' van een bedrijf genaamd Rent-a-Family komt. Ze besluit haar vader hiermee te confronteren, maar onvoorziene gebeurtenissen gooien roet in het eten en opeens is ze betrokken bij een moord.