Fab Five: The Texas Cheerleader Scandal (2008)

geregisseerd door Tom McLoughlin
met Tatum O'Neal, Ashley Benson en Jenna Dewan

Vijf cheerleaders op een highschool, waaronder de dochter van de directrice, gaan met een rebelse houding hun schoolperiode door. De meiden hebben lak aan de regels, drinken het ene glas alcohol na het andere leeg en plaatsen onthullende filmpjes op het internet. Een schoolcoach wordt op de proef gesteld wanneer zij als enige probeert de tieners wat discipline bij te brengen.

avatar van matthijs_013
In Amerika de tv-première gezien. Eerste helft sloeg nergens op, maar het werd interessant toen de coach besloot eindelijk die meiden eens flink aan te pakken. Wat een irritante mensen waren dat, zeg.

avatar van BlueJudaskiss
Zien er wel erg lekker uit!

avatar van horrorfreak23
ik vond deze nog behoorlijk meevallen. ik heb hem met gemak uitgekeken.

avatar van mikey
Rare film over meisjes die gedrag vertonen vergelijkbaar als die van de dames uit de geschriften van de Sade (Juliette etc). Dankzij hun wrede en manipulatieve gedrag weten ze namelijk alles naar hun hand te zetten. Vervolgens pikt een nieuwe cheerleadurr coach dat niet en probeert mevrouw van deze film een RTL4 drama te maken. Met succes trouwens.

Hmm het schijnt dat de regisseur ook Friday deel 6 heeft gemaakt en ook eens een bizarre film over teens en soa (She's toooo young)... Volgens mij is de man in kwestie gespecialiseerd in teengurrrls in dangurrr!!

avatar van Kijkoperatie
Slecht geacteerd, flauw geregisseerd, waar gebeurd-verhaal-tv-filmpje. Niets meer dan onderhoudend.

avatar van erpunited
Slecht acteerwerk. Het verhaal is niet echt geweldig. Heb hem met moeite afgekeken.

Ik vind Ashley Benson altijd wel leuk Nu alleen dan een beetje gemeen, haha.

Typische televisiefilm, die probeert voort te borduren op het succes van Mean Girls (2004). Als tussendoortje best te pruimen. Het waargebeurde verhaal (op een high school in McKinney, Texas) is interessanter dan het acteer- en camerawerk, maar dat heb je wel vaker bij over het algemeen te haastig gemaakte televisiefilms.

avatar van Fran
Inderdaad is dit zo'n typische dertien in een dozijn televisiefilm. Af en toe is dat ook wel eens leuk om te bekijken maar je moet niet verwachten dat je voor verassingen komt te staan. Tijdens het kijken rees bij mij wel de vraag: waarom is hier nou eigenlijk een film van gemaakt ? Het is nou niet bepaald een schokkend dramatisch verhaal.

Het gaat over een groep rotmeiden die de school terroriseren. Als je erbij op school zit zal dat bloedirritant zijn maar ik vond het nou niet echt heftig genoeg om er een film van te maken. Wel vraag je je af hoe het toch heeft kunnen gebeuren dat een rector van een school in samenwerking met een groep ouders zo de regels aan hun laars kunnen lappen zonder dat daar ooit een schoolinspectie bij ingeroepen word. Maar goed, in Amerika zal dat vast allemaal heel anders verlopen dan hier in Nederland.

Dus al met al was dit nou niet bepaald een spannend verhaal waardoor ik me wel geregeld een beetje zat te vervelen. Als je daarbij optelt dat het acteerwerk nou ook nog heel erg matjes was waardoor het verhaal helemaal geen extra dimensie mee kreeg. Geen hoogvlieger dus deze film maar dat had ik eerlijk gezegd van te voren ook niet verwacht.