Party Girl (1930)

Alternatieve titel: Dangerous Business

geregisseerd door Victor Halperin
met Douglas Fairbanks Jr., Jeanette Loff en Judith Barrie

De zorgeloze en jonge vrijgezel Jay is de zoon van de rijke industrieel John Roundtree. Hoewel Jay verliefd is op Ellen Powell, de secretaresse van zijn vader, dwingt zijn sociale klasse hem om haar op afstand te houden. Op een nacht sluit Jay zich aan bij zijn vaste groep kameraden, die een feest geven, waar ook 'party girls' aanwezig zullen zijn. Jay ontdekt echter tot zijn grote verbazing, dat ook zijn vader's secretaresse deel uit maakt van de 'party- girls'. Vervolgens komt Jay er achter, dat zijn vader Maude Lindsay, de 'madam' van de prostituees, kent.

avatar van mrklm
Gebaseerd op het 'sensationele' boek 'Dangerous Business: An Exposé of Modern Business' van Edwin Balmer, zo zien we tijdens de opening credits. Dat klinkt veelbelovend, maar dan volgt een lange disclaimer waarin de producer(s) - die uiteraard munt wilde(n) slaan uit het 'sensationele verhaal' - het publiek duidelijk ma(a)k(t)(en) hoe verwerpelijk de praktijken zijn die ze te zien krijgen en zelfs een oproep doe(n)(t) om de eigen dochters te beschermen. Judith Barrie speelt de 'party girl' op een wijze die - afhankelijk van je stemming - tenenkrommend of hilarisch is. Het moge duidelijk dat mannen zich hier schandelijk gedragen en dat sluwe, jonge vrouwen seks gebruiken om, in meerdere opzichten, hun zakken leeg te schudden. De wilde feesten leveren weliswaar wat vermakelijke momenten op, maar de benadering is er ééntje van 'van dik hout zaagt men planken' waardoor dit op geen enkele manier serieus te nemen is. Dat heeft de makers er niet van weerhouden er een sentimenteel, moraliserend liedje in te proppen! Dit is er ééntje voor MST3K!