Pierre of the Plains (1942)

geregisseerd door George B. Seitz
met John Carroll, Ruth Hussey en Bruce Cabot

Moose Hill, Saskatchewan, 1940. De buitendienstmedewerker Pierre voelt zich aangetrokken tot de salooneigenaresse Daisy Denton. Nadat Pierre hoort van Daisy's huwelijksplannen met de jurist en rivaal 'Jap' Durkin, zorgt Pierre ervoor, met hulp van Daisy's broer Val, dat dit huwelijk niet doorgaat. Enige tijd later doodt Val abusievelijk een getuige van Jap. Jap laat Val arresteren en hij is vastbesloten om hem veroordeeld te krijgen, niet zozeer voor de doden van de getuige, maar ook voor de vernedering van zijn geannuleerde huwelijk. Pierre, Daisy en een paar bezoekers van een camping helpen Val te vluchten, wat echter resulteert in meer complicaties en nog een moord.