Hollow Reed (1996)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Spanje

geregisseerd door Angela Pope
met Sam Bould, Martin Donovan en Ian Hart

Oliver's ouders zijn gescheiden. Zij moeder Hannah heeft nu een relatie met Frank, zijn vader Martyn woont samen met een man, Tom. Nadat Oliver beweert dat hij door een groep oudere jongens in elkaar geslagen is, en vlak daarna dat hij met zijn hand tussen het portier van de auto heeft gezeten, vermoedt zijn vader dat Oliver door Frank mishandeld wordt. Maar hij heeft geen bewijs. Totdat hij ontdekt dat Hannah op de hoogte is van de mishandeling. In plaats van haar kind te beschermen, kiest Hannah voor haar relatie.