Third Party Risk (1954)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Daniel Birt
met Lloyd Bridges, Maureen Swanson en Finlay Currie

Wanneer de liedjesschrijver Phil Graham op vakantie in Spanje is, loopt hij zijn vroegere RAF kameraad Tony Roscoe, die hij niet heeft gezien sinds de oorlog, tegen het lijf. Tony wordt plotseling teruggeroepen naar Groot-Brittannië voor een spoedopdracht, maar hij is niet in staat terug te rijden naar Londen. Phil wil Tony helpen door met zijn auto te rijden en hem ook weer terug te brengen en tevens een waardevolle enveloppe, die Tony veilig heeft opgesloten in een hotelkluis, mee te nemen. Na afscheid genomen te hebben van Tony, wordt Phil door criminelen, tijdens de rit met Tony's auto, overvallen. De raadselachtige hotelgast Darius en plaatselijke politie-inspecteur Goldfinch vertellen Phil, dat zijn oude vriend Tony betrokken is bij criminele activiteiten sinds hij de RAF verlaten heeft. Bij terugkeer treft Phil Tony vermoord aan en sindsdien lijkt iedereen achter de geheimzinnige enveloppe met een microfilm aan te zitten.