Two Can Play That Game (2001)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Brown
met Vivica A. Fox, Morris Chestnut en Anthony Anderson

Shante Smith is een mooie zakenvrouw die haar leven (en haar vriend) volledig onder controle lijkt te hebben. Haar vriendinnen vragen haar dan ook altijd om raad als ze weer problemen met hun vriendjes hebben, want Shante kan ze precies vertellen wat ze moeten doen. Haar '10 Dagen Plan' werkt altijd... Maar dan betrapt ze haar vriendje plotseling met een andere vrouw en moet ze zelf het befaamde plan gaan uitvoeren.

Geweldige film. Het blijft leuk om te zien hoe kansloos zowel mannen als vrouwen kunnen zijn in een relatie. De spelletjes die hier met elkaar gespeeld worden zoals het bewust niet terug bellen om de ander gek te maken zijn echt herkenbaar.

Hahaha echt super film!!! zo zie je maar dat spelletjes spelen niet altijd goed kan uitpakken. Supers!

leuk me op het eerste gezicht echt een mindere film. Maar na een tijdje gekeken had vond ik het eigenlijk wel een leuke film. SOms is de film wel een beetje te overdreven. Maar is wel leuk om te zien hoe ze het spelletje met elkaar spelen. 3*

vanavond maar eens gaan kijken lijkt me wel grappig:D

avatar van Tun-89
Zeer vermakelijke romantiesche komedie. Sommige dingen zijn echt herkenbaar uit het echte leven. Het was leuk om te zien hoe zei het spelletje met elkaar speelden, en dat het niet altijd goed uitpakt om hard-to-get te spelen. 3*

avatar van Legan
Alweer een tijdje geleden gezien, maar niet gedacht dat het onder de 2,5 zou scoren. Persoonlijk vond ik het redelijk vermakelijk. Deel 2 'Three Can Play That Game' is net uit en zojuist als toevoeging ingediend.

5,5 uit 10 (3,0*)

avatar van Najade
Dit is de eerste film van Vivica waar zij de hoofdrol in speelt, ik vond het geweldig!
Een fantasische komedie over liefde, vriendschap en wraak. Ik geef hier dan ook een 5 voor.

Ik ben echt eenfan van vivica geworden door deze film, lijkt trouwens een beetje op Hitch, alleen deze is zoveel beter. Veel goede humor, en ik vond hem niet echt saai, veel afwisseling. Terwijl ik Hitch veel minder humor vond hebben.

avatar van Mellowcard
Super film. toen ik hoordde dat hij weer op tv kwam baalde ik als een stekker want tja, broertje en vader moesten weer nodig EK kijken.

avatar van John Lee Hooker
'Twee kunnen het spel spelen', het is te kinderachtig voor woorden. We krijgen geen enkele voorgeschiedenis van de hoofdpersonages en we weten niet welk beroep Keith uitoefent, terwijl hij toch vaak op het kantoor aanwezig is. De romance van Keith en Shanté begint met een ontmoeting aan de bar die redelijk vlekkeloos verloopt en het had net zo goed bij een one-night-stand kunnen blijven maar kennelijk houden ze toch te veel van elkaar. Dat moeten we opmaken uit het jaloezie-spelletje dat een week blijft aanhouden waarin ze elkaar treiteren en allerlei dingen verzinnen om de andere uit de tent te lokken. En dat allemaal doordat Keith met een andere vrouw aan het dansen was. Ze hadden er ook meteen over kunnen praten in plaats van er zo belachelijk omheen te draaien. Zoals gewoonlijk komt Anthony Anderson weer leuk uit de hoek, maar verder was het niet echt grappig. Dat presenteren van Shanté (in de camera kijken) vond ik ook maar dom bedacht en paste meer thuis in een weerbericht of instructie-video.

Slap.