Two Living, One Dead (1961)

Zweden / Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Anthony Asquith
met Virginia McKenna, Bill Travers en Patrick McGoohan

Een klein Zweeds postkantoortje wordt overvallen door twee gewapende mannen. Één van de drie aanwezige werknemers wordt neergeschoten en sterft. Eric, die bang is om ook te worden neergeschoten, geeft al het geld aan de overvallers. De derde werknemer, Anderson, wordt gezien als een held, omdat hij een verband om zijn hoofd heeft. Terwijl Eric wordt gezien als een lafaard, waarvan zijn vrouw en zijn jongste zoon het slachtoffer worden. Het blijkt dat Anderson eigenlijk ook een lafaard was en Eric, die genoeg heeft om slecht behandeld te worden, besluit om de confrontatie aan te gaan met Anderson.