Commando Suicida (1968)

Alternatieve titels: Tot het Bittere Einde | Men without Mercy | Suicide Commandos

Spanje / Italië
Oorlog

geregisseerd door Camillo Bazzoni
met Aldo Ray, Tano Cimarosa en Ugo Fangareggi

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groepje mannen die weinig te verliezen hebben, getraind voor een speciale commando missie op Duits grondgebied. Ze moeten een belangrijke vliegtuigbasis opblazen zodat geallieerde bommenwerpers hun gang kunnen gaan. Deze basis is echter zo goed verdedigd dat het een zelfmoordmissie is.

Magere oorlogsfilm met van die special effects dat ze miniaturen opblazen om het kosten plaatje te drukken.

Low budget oorlogsfilm waar je uit dialogen moet opmaken dat er een vliegtuig in de brand staat. Het opblazen van Duitse gevechtstoestellen is zo fake miniatuur dat je er om moet lachen.. Klein verhaaltje, wat geschiet. De film hangt op het acteerwerk en de verhaal-cliche van het bij elkaar zetten van wat vreemde types voor een missie -van alle tijden. Je zou em voor de lol kunnen kijken als je ziek bent of zo.

avatar van Grindhouse62
Deze film is uiteraard alleen weg gelegd voor liefhebbers van pulp, Het is zo'n snel in elkaar geflanste productie die veelal wil meevaren op het succes van een blockbuster ook gaat uitkomen. Deze oorlog exploitatiefilm is zo eentje. Voor mij als liefhebber van pulp is dit gewoon genietbaar en ondanks alle oppervlakkigheden en eenvoud is Suicide Commando actierijk met veel schietmomenten en voldoende explosies. Het verhaal is meestal simpel in dit soort producties, maar het vermaakt mij en dat telt. Meestal blijven dit soort producties qua stem onder de voldoende lijn, deze dus ook. Een 2.0