L'Eau Vive (1958)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door François Villiers
met Pascale Audret, Charles Blavette en Andrée Debar

Félix, een oude, rijke landeigenaar in Haute de Provence, wordt van zijn eigendom onteigend omdat er een dam gebouwd moet worden op de rivier de Durance, zodat zijn landgoed onder water zal komen te staan. Hij ontvangt dertig miljoen frank als compensatie maar sterft spoedig daarna. Hortense, zijn enige dochter, erft het geld maar het probleem is dat Félix het bedrag ergens heeft verborgen en het moet gevonden worden. Alle naaste verwanten van Hortense tonen zich plotseling geïnteresseerd in het "arme weesmeisje", maar zijn in werkelijkheid slechts op haar geld uit. Hortense zoekt steun bij haar oom Simon, de enige persoon die ze vertrouwt.

avatar van Mac Hammer Fan
Kreeg een nominatie voor de Gouden Palm van Cannes in 1958 en won een jaar later de Golden Globe (USA) voor de Beste Buitenlandse Film.